Szabadidő magazin - EUvsVirus hackathon
Szabadidő magazin

EUvsVirus hackathon

2020. május 3. 17:51 |

Két magyar csapat is fődíjat nyert

A  koronavírus-válság elleni küzdelmet segítő európai hackathon


Az Európai Unió határain belül és kívül több mint 20 900-an – Magyarországról 247-en – vettek részt az #EUvsVirus hackathonon, melyre múlt hétvégén az Európai Bizottság szervezésében,

 

Marija Gabriel innovációért, kutatásért, kultúráért, oktatásért és ifjúságért felelős uniós biztos védnöksége alatt került sor. Az uniós tagállamokkal szoros együttműködésben megrendezett páneurópai online ötletverseny 6 problémakategória – egészség és élet; üzletmenet-folytonosság; távmunka és távoktatás; szociális és politikai kohézió; digitális pénzügyek; egyéb – köré szerveződött. Az egyes kategóriákon belül meghatározott 37 különböző problémára összesen 2150 megoldás született a háromnapos eseményen.

A zsűri 117 innovatív megoldást választott be a győztes projektek közé: 6 fődíjast hirdetett a 6 kategóriában, rajtuk kívül pedig a 37 problématerület mindegyikén 3 csapatot díjazott (első, második és harmadik helyezettként). A magyar résztvevők két kategóriában is győzedelmeskedtek, így a hat fődíj közül kettőt ők vittek el. Az alábbi két magyar csapat nyert fődíjat:

  • Team Discovery: a csapat az „Egészség és élet” kategóriában érdemelte ki a fődíjat 3D nyomtatású, érzékelőkkel ellátott szemüvegeken alapuló betegmonitorozó rendszerével, mellyel minimálisra csökkenthető a fizikai érintkezés az ápolók és a betegek között. A Team Discover egy 3D nyomtatással könnyen és gyorsan előállítható betegfigyelő rendszerrel szállt be a versenybe, amivel ígéreteik szerint egy nővér egyszerre száz kórházban fekvő pácienst is felügyelhetne anélkül, hogy veszélynek tenné ki magát.
     
     
  • Linistry: a csapat az „Üzletmenet-folytonosság” kategóriában remekelt a bolti sorbanállás és vevőforgalom szervezését szolgáló online megoldásával, mely a kiskereskedelmi alkalmazottak és a vevők érdekében azt biztosítja, hogy a boltokban, de a boltok előtt várakozók között is megmaradjon a biztonságos távolság.

 

A következő két hétben a szervezők feltérképezik, mekkora finanszírozásra és milyen erőforrásokra van a győztes csapatoknak szükségük ahhoz, hogy részleteiben kidolgozzák és a tömeggyártási igényekre szabják megoldásukat, illetve hogy a hackathon ipari és egyéb partnerei mekkora összegeket és erőforrásokat készek a megvalósítás szolgálatába állítani. Május 22. és 25. között ún. matchathon megrendezésére kerül majd sor az igények és az erőforrások összehangolása céljából. Ezenfelül a nyertes megoldásokat felmutató csapatok felkérést kapnak arra, hogy csatlakozzanak az Európai Innovációs Tanács koronavírussal kapcsolatos közösségi platformjához, mely május végén kezdi meg működését. A platform elő fogja segíteni a fejlesztők és a végfelhasználók (pl. kórházak) közötti kapcsolatépítést, és hozzáférést biztosít majd az innovátorok számára a befektetők, alapítványok és más szereplők által EU-szerte biztosított finanszírozási lehetőségekhez.

 

Fotósarok