Szabadidő magazin - Apátsági Hotel
Szabadidő magazin

Apátsági Hotel

2017. december 15. 14:11 |

Pannonhalmán

A Pannonhalmai Főapátság a tulajdonában lévő Pannonhalmi Apátsági Múzeum és Galéria  műemlékileg védett épületegyüttesének áttervezése és bővítése **** superior besorolású szállodává megkezdődött. 99 darab szoba, Kneipp–szolgáltatásokra és az apátsági gyógynövénykultúrára épülő wellness részleg, 220 fős konferenciaterem kiegészítő funkciókkal, egy étterem és egy látványsöröző épül. A jelenlegi épületben kiállítóterek, konferenciaterem és a PAUSA Apátsági Cukrászda található, ezeket részben áttervezzük, funkcióikat tekintve pedig részben megtartjuk.

 

A SZÁLLODAÉPÍTÉS ELŐZMÉNYEI

                A Főapátság 2012-ben határozta el, hogy a Pannonhalma város központi részén elhelyezkedő volt apátsági major, 300 éves épületegyüttesét teljes körű rekonstrukció során felújítja és látogatóközponttá, kiállítótérré alakítja. Az épület 2015-ben kapott használatbavételi engedélyt. E beruházással párhuzamosan a Város kapott egy új főteret az épületegyüttes mellett. A látogatóközpont helyigénye azonban nem töltötte ki a meglévő telek teljes alapterületét, így a fennmaradó részek fejlesztési területként beépítetlenül maradtak. A tervezési feladat jelenleg a látogatóközpont átalakítása és bővítése szállodává, bizonyos kiállítási és vendéglátási funkciók megtartása mellett.

A SZÁLLODAI BRAND

A Főapátság partnert keresett a szálloda üzemeltetéséhez és az Interstate amerikai székhelyű szállodaüzemeltetőre esett a választásunk. A cég szakembereivel és a tervezőkkel közösen meghatároztuk a létesítendő szálloda nagyságrendjét, minőségi szintjét és szolgáltatási portfólióját. A szállodai brandra a legnagyobb és legismertebb almárkák tucatjait tömörítő szintén amerikai MARRIOTT szállodalánccal kötünk az idei év végével egy hosszú távú megállapodást. A megállapodást Várszegi Asztrik főapát és Paul Rosenberg, a MARRIOTT európai fejlesztési igazgatója írja alá december 13-án Pannonhalmán.

A MARRIOTT márkák közül, az Autograph by Marriott kollekciót választottuk ki, amely a felső középkategóriát képviseli  és lehetőséget biztosít az általános Pannonhalma brand fejlesztésére éppúgy, mint a szálloda magas színvonalú üzemeltetésében történő megjelenítésre.

A HOTELBERUHÁZÁS INDOKOLTSÁGA

Magyarország legrégebbi monostora és a hozzá tartozó intézmények évezrede őrzött értékeket közvetítenek: egyházi, kulturális, oktatási, nevelési, turisztikai, gasztronómiai irányultsággal. Különleges élmény átélni azt a sokszínű mozaikot, amit a Főapátság egésze jelent. Minden évben rendezvények tucatjait szerveziük meg: időszaki kiállítások, fotókiállítások, orgonahangversenyek, galériai tárlatok, művészeti fesztivál, komolyzenei-, könnyűzenei- és jazzkoncertek, pincejárások, Pannonhalmi Levendulanapok, gyógynövényhét, Kolostori Ízek Vására, jazzvacsorák, konferenciák, könyvbemutatók.

Pannonhalma vendégei a programokon és a Bazilika – Kerengő – Főkönyvtár hagyományos turista-háromszögén túl ma már számtalan élmény-központú látványosság közül válogathatnak: gyógynövénykert, teázó, labirintus, pincészet, fine-dining étterem, cukrászat. Több közvélemény kutatás és látogatókutatás is alátámasztotta, hogy az UNESCO Világörökségi helyszínre és közvetlen környezetére épített átfogó turisztikai kínálat többnapos elfoglaltságot kínál. Egy órányi autóúton belül pedig további turisztikai célpontok is elérhetőek a Fertő-tótól Veszprémig.

Az Apátsági Major Hotel vendégköre tehát egyrészt a bel- és külföldi aktív turistákra, a magasan kvalifikált kultúra iránt érdeklődőkre, másrészt az üzleti- és konferencia turizmusra, képzési programok résztvevőire épít. A tervezett beruházással  Magyarország első vidéki MARRIOTT egysége és a régió egyik legszínvonalasabb szállodája jön létre.

A monostor egyik küldetése a vendégek fogadása. A tömegturizmus korszakában is megmaradt az eszmény, hogy minden érkezőt a Krisztus iránti szeretettel, örömmel és alázattal  fogad az egész közösség, amely eszményt reményeink szerint a hotel szellemisége is tükrözni fogja.

Az épületben jelenleg található kiállítások és funkciók részben a bencés gazdálkodást, részben a szerzetesközösség történelmi és kulturális hagyományait mutatják fel. A bencés gazdálkodásban felhalmozott évszázados tudás az a másik üzenetet, amelyet a tervezés kezdeti fázisában is a fontos gondolatnak véltünk.  A szálloda üzleti modellje több szempontból is erre épít:

·         a meglévő kiállítások integrációja a szállodai kínálatba (Pannónia Szőlőskertje kiállítás)

·         új turisztikai kínálati elemek bekapcsolása (a konferenciaterem galériává alakul, látványsöröző épül)

·         a szálloda, mint termék pozicionálása.

HAGYOMÁNYOK ÉS MEGÚJULÁS

Az igényesen kiépített világörökségi helyszín épületegyüttesében harmonikusan él egymás mellett a XII. és a XXI. század. A közelmúlt kiemelkedő esztétikai minőségű új épületei a kortárs építészet letisztult világát közvetítik. Az Apátsági Pincészet, a Viator, a tornacsarnok, a Díszterem, a Szent Jakab Ház, az erdei kápolna, a biomassza fűtőmű, az Arborétum térbútorai mind azt üzenik, hogy az itt élő közösség kész az idő változásával együtt haladni, és Pannonhalma az évezredes állandóság mellett a folyamatos útkeresésről is szól. Nem jelent kivételt az Apátsági Major Hotel tervezett épületegyüttese sem.

                Mind a telepítés, mind a környezeti kapcsolatok meghatározó eleme a majorság belső udvarok köré szerveződő épülete, amely megtartva jellegzetes, eredeti struktúráját alkalmas a szálloda közösségi tereinek befogadására. Ahogy valamennyi modern beruházás esetén, úgy itt is nagy hangsúlyt fektetünk a megújuló energiák használatára: geotermikus fűtésrendszer készül (jelenleg is ilyen működik), az épületre napkollektorok kerülnek, az udvarokban található kutak a szálloda egyes tereinek vízellátását biztosítják.

 

 BERUHÁZÁS TERVEZETT ÜTEMEZÉSE

2018. március – alapkőletétel

2019. IV. negyedév – beruházás befejezése

2020 Húsvétja – szálloda megnyitása a vendégek számára

 

 

Fotósarok