Szabadidő magazin - Hungaroring Classic
Szabadidő magazin

Hungaroring Classic

2017. szeptember 27. 20:17 |

Klasszikus autók versenye

 

A Classic Endurance Racing 2004 óta szervezõdik a jelenlegi formájában – csokorba gyûjtve a historic-sorozatokat, vagyis a klasszikus autók versenyeit a sportág hõskorából. Élõben és versenykörülmények között, Közép-Európában elõször láthatjuk ezeket a klasszikus, korabeli autókat, amelyek késhegyre menõ csatákat vívnak egymással a kontinens legendás aszfaltcsíkjain, köztük ettõl az évtõl kezdve a Hungaroringen

„A Hungaroring ma már a hagyományos pályák közé tartozik a száguldó cirkuszban, Monte-Carlo és Monza mögött a harmadik olyan helyszín, amely folyamatosan szerepel az F1-es versenynaptárban. Azokhoz a versenyautókhoz képest azonban, amelyek a hétvégén száguldanak az aszfaltcsíkján, üdítõen fiatal a pályánk – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Hiánypótló rendezvény ez a pálya és a magyar autósport szempontjából is, a klasszikus autók szerelmesei megtalálják itt a számításukat. Jó lenne, ha hagyományt tudnánk teremteni vele, mert az öregbítené az autósport és a pálya hírnevét is.”

Az ötlet, hogy hazánkba hozzák a sorozatot, akkor született meg a Dakar-versenyzõ Szalay Balázs fejében, amikor navigátorával, Bunkoczi Lászlóval tavaly Goodwoodban járt, a mára legendássá vált „sebesség ünnepén”. 
„Százhúszezer ember tolongott a pályán, sokan korabeli öltözékben, és olyan autók között sétáltunk, amelyekre gyerekkorom autós kártyáiról sejlettek fel az emlékezetemben. Szinte azonnal eldöntöttem, hogy egy ilyen eseményt Magyarországon is rendezni kell, és Rákosi Tamásban jó partnerre találtam ebben. Jól döntöttünk, mert hatalmas az érdeklõdés” – árulta el Szalay Balázs. 


Rákosi Tamás  arról beszélt, hogy ez az esemény mérföldkõ lesz a hazai autósport történetében, s hogy szeretnének belõle hagyományt teremteni, hogy egyszer majd a híres klasszikus autós fesztiválok között emlegessék a Hungaroring Classicot. 
Azt szeretnénk, ha a mai gyerekek is közel mehetnének ezekhez az autócsodákhoz. S a Hungaroring paddockjában sétálva a korabeli hangulatot is megtapasztalhatják majd, mert arra kérjük a hölgyeket és urakat, a vendégeket és szurkolókat, hogy öltözékükkel képviseljék maguk is a hatvanas, hetvenes évek stílusát.”

Szórád József értékesítési igazgató hozzátette, a hazai és környezõ országok klubjai és a kiállítók részérõl is hatalmas az érdeklõdés, az ötven kiállítói hely hamar megtelt, és ahhoz képest, hogy eredendõen 500 klub jelentkezését akarták elfogadni, mostanra majdnem hatszáznál tartanak. 
A sajtótájékoztatóra hazánkba érkezett a sorozatot nemzetközi szinten már 14. éve szervezõ Peter Auto sportigazgatója, Pierre-Antoine Lecoutour is, aki elárulta, hét kategóriában 150-160 versenyautó áll majd rajthoz a péntektõl vasárnapig tartó viadalon az ötvenes évek GT-autóitól a legendás F2-es verdákon keresztül a nyolcvanas évek sportautóig, amelyek fõszereplõi voltak a legendás Le Mans-i 24 órás viadaloknak. Az egyik legnagyobb név az ötszörös Le Mans-i gyõztes Emanuele Pirro, aki három évet eltöltött a Formula–1-ben is. 
„Hét kategória versenyeit hoztuk el a Hungaroringre, ahol legendás versenyautók tûnnek majd fel, s nem csupán feltûnnek, hanem késhegyre menõ csatákat vívnak egymással. Alfa Romeók, Mercedesek, tízmillió eurós Ferrarik, Lola T-k, hogy csak néhányat említsünk a résztvevõk közül, amelyek remek küzdelmet vívnak majd a Hungaroringen. A mezõny tagjai is nagyon várják már, hogy az új helyszínen is megmutathassák magukat, alig várják, hogy kipróbálhassák magukat a Hungaroringen.”

A sajtótájékoztatón megszólalt a hétszeres abszolút ralibajnok ifjabb Tóth János (egy Peugeot 404-est vezet majd) és az örökös magyar bajnok Ferjáncz Attila fia, Ferjáncz András is, aki egy olyan Renault 17 Gordinit vezet majd, amilyennel az édesapja két bajnoki címet is szerzett. Õk ketten felvezetõ autók pilótájaként vesznek majd részt az eseményen. 
Fotósarok