Szabadidő magazin - Reklám reklamáció
Szabadidő magazin

Reklám reklamáció

2010. április 7. 19:53 |

A fogyasztó dönt a "Legetikátlanabb reklám" odaítéléséről

A Kosár magazin keresi az etikátlan reklámokat

 

„Sértő, kirekesztő, megbotránkoztató, hazug, bántó, vádaskodó, esetleg etikátlan? A Kosár magazinnál most épp ezeket a reklámokat keressük” – így kezdődik a Kosár – a fogyasztók magazinja felhívása, mely egy újonnan indult kampány részeként arra buzdítja az olvasókat: ha olyan hirdetést látnak, hallanak vagy olvasnak, amelyet bármilyen szempontból helytelennek találnak, küldjék el a magazinnak, ahol szakértő zsűri fogja azokat elbírálni.

 

A Reklám reklamáció nevet viselő kampány zsűrijének szakmai támogatója az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT). A beérkező reklámokat ötfős bizottság (két tag az ÖRT-től, egy a Kosár magazintól, egy annak kiadójától az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülettől, valamint Asbót Kristóf médiaszakértő) bírálja el, s a három legaggályosabb reklám közül szavazással a fogyasztók dönthetnek a korántsem hízelgő Legetikátlanabb reklám cím odaítéléséről. Emellett bármely etikátlan reklámmal kapcsolatban – az önszabályozás keretei között – az ÖRT maga is eljár.

 

A Kosár magazin 2010. április 30-ig várja a fogyasztók jelöléseit e-mailben (kosar@ofe.hu) vagy írásban (Kosár magazin, 1012 Budapest, Logodi u. 22-24.). A borítékon, illetve az elektronikus üzenet tárgy mezőjében kérjük feltüntetni: Reklám reklamáció. A beküldők között 50.000 Ft értékben ajándékutalványokat és/vagy tárgynyereményeket sorsolunk ki.

 

Mindemellett a Kosár magazin legfrissebb számának Pro és kontra rovata épp a gyerekeknek szóló reklámokkal foglalkozik, a februári kiadásban pedig Asbót Kristóf médiaszakértővel olvasható beszélgetés a reklámok helyéről és szerepéről Reklám, te mosolygó hulla címmel.

 

Fotósarok