Szabadidő magazin - Közösségi piackutatás
Szabadidő magazin

Közösségi piackutatás

2010. március 20. 18:19 |

Mi magyarok mindenen sporolunk.

 

Meglehetősen érdekes ötlettel rukkolt elő egy hazai informatikai vállalkozás a BalaBit IT Security. Bár alaptevékenységüket tekintve biztonságtechnikai szoftverek fejlesztésével foglalkoznak, könnyen lehet, hogy legújabb kezdeményezésük komoly kihívást támaszt majd a piackutató cégeknek.

 

Köztudomású, hogy mi magyarok  rendkívül találékonyak tudunk lenni, ha nem szeretnénk pénzt kiadni valamiért. Néha erre büszkék is lehetünk, különösen, ha a megoldás nem csak okos, de legális is.

 

Egy piackutatás elkészítése, vagy akár egy kész eredményeinek megvásárlása nem kis összegbe kerül, aminek megspórolása komoly fegyvertény lehet egy hazai vállalkozásnak.

 

“Már a kezdetek kezdetén hátránynak éreztük, hogy kis magyar cégként nem sok információnk van a világpiacról, ahová betörni készülünk. Egy globális piackutatás elkészítése vagy egy kész tanulmány megvásárlása is bőven meghaladta azt az összeget, amit ki tudtunk volna fizetni.”- emlékszik vissza Kiss Attila a BalaBit marketing vezetője.

 

“Akk or azt gondoltam, hogy majd ha nagyobbak leszünk, akkor minden más lesz. És íme, bár világ viszonylatban most sem vagyunk hatalmas vállalat, de azért már ki tudnánk fizetni egy tanulmányt. Mégis, mindig van fontosabb dolog, valami olyan beruházás, ami több haszonnal kecsegtet. Már látom, hogy addig nem fogunk ilyesmire költeni, míg ez az összeg nem kerül hibahatáron belülre a marketing költségvetésünkben.”

 

Ha minden jól alakul, akkor ez soha nem is fog bekövetkezni, mert a cég legújabb kezdeményezése ingyen kínál piaci adatokat mindenki számára.

 

“A BalaBit számára a közösségek kiemelt fontosságúak, részei a filozófiánknak, a stratégiánknak és a mindennapi gondolkodásunknak. Mindig is aktív tagjai voltunk a nyílt forrású szoftveres közösségnek, és a termékeink mindig nyílt formátumokra, szabványokra épültek.”

 

A BalaBit legnagyobb nemzetközi sikereit szintén egy nyílt forrású termékkel - a syslog-ng naplózó központtal - aratta, amely valószínűleg az egyik legnépszerűbb magyar szoftver a világon. Ilyen háttérrel már nem is hangzik furán az ötlet, hogy osszuk meg egymással a tudásunkat.

 

Az Open IT Survey 2010 projekt nem kínál se többet, se kevesebbet, mint egy olyan piackutatást, amit az érintettek töltenek ki, és az eredmények szabadon felhasználhatók. Vagyis a résztvevők egy pár perces anonim kérdőív kitöltését követően hozzáférnek egy globális kutatás adataihoz az informatikai piaci trendekkel kapcsolatban.

 

“A tudás ott van bennünk, csak meg kell egymással osztanunk mindannyiunk előnyére. Ez a nyílt forrású fejlesztésből eredő közösségi gondolkodás a jövő, ebben biztosak vagyunk.”

 

A kutatás az idei évre vonatkozó várakozásokat szeretné felmérni elsősorban a szegmens teljesítményét és trendjeit állítva fókuszba. A projekt a napokban indult, az első eredmények április elejétől lesznek elérhetők az openITsurvey.com oldalon. A szervezők egyszerűen fogalmazták meg a célcsoportot: mindenkit várnak a kutatásba, akit érdekel az eredménye.

 

A projekt kommunikációja is a közösségekre épít, hiszen a felmérés résztvevői a Faceboook közösségi portálon (www.facebook.com/openitsurvey/) népszerűsíthetik az ötletet ismerőseik között.

 

Fotósarok