Szabadidő magazin - Coop Rally
Szabadidő magazin

Coop Rally

2016. szeptember 8. 21:56 |

104 kocsi, 640 kilométer, 97 cég

 

A cél, hogy a magyar családok asztalára kiváló minőségű, egészséges és biztonságos magyar élelmiszerek kerüljenek. A Földművelésügyi Minisztérium ezért is támogatja a Coop Rally szakmai programot, amely a minőségi magyar élelmiszerek és gyártóik ismertségét növeli.

           

A COOP az eseményt felvállaltan úgy szervezi, hogy annak révén a hazai élelmiszeripari és mezőgazdasági értékek, valamint a magyar vidék bemutatkozási lehetőséget kapjanak.

A tejágazat a magyar mezőgazdaság meghatározó ágazata, amely már a termelés szintjén is számos embernek ad megélhetést. A hazai élelmiszeripar tekintetében pedig kiemelt jelentőségű mind a tejfeldolgozás, mind a tejtermékgyártás.

Mindezek miatt különösen fontos, hogy az idei Coop Rallyn két tejipari vállalkozás is állomáshely, mely jól szolgálja az egészséges magyar tej fogyasztásának népszerűsítését. A Földművelésügyi Minisztérium 2016-ban minden eddiginél többet, 63,5 milliárd forintot fordít az ágazat támogatására, különös tekintettel a jelenlegi válságos helyzetre.

A kormány döntésének eredményeként az unióban Magyarországon a második legmagasabb a tejtermelőknek szóló támogatás. Jövőre 5 százalékra csökken a friss tej áfája, ezáltal nemcsak olcsóbb és megfizethetőbb lesz a magyar családok számára ez a fontos élelmiszer, hanem várhatóan a kereslet is nő a boltokban. A kormányzati lépések mellett azonban fontos az is, hogy a kereskedelmi szereplők felhívják a figyelmet a hazai tejágazat értékeire. Erre szolgálnak az olyan rendezvények is, mint a Coop Rally.

A hazai tejipari szereplők 85 százaléka hazai tulajdonban van, akik egészséges kiváló minőségű élelmiszerrel látják el a lakosságot, egyúttal több ezer ember megélhetését biztosítják. A Magyarországon, magyar munkaerő segítségével előállított hazai tej és tejtermékek biztonságosak, egészségesek, vitaminokban és tápanyagokban gazdagok.

A Földművelésügyi Minisztérium és a Coop között évekre visszatekintő kapcsolatnak immáron hagyománya van. A COOP– a magyar kormány és agrártárca elveivel összhangban itthon előállított természetes, GMO mentes élelmiszert akar forgalmazni: ehhez megfelelő minőségű, választékú, mennyiségű, versenyképes termékekre van szüksége, ami a mezőgazdaság és a feldolgozóipar felelőssége, feladata és közös érdeke.

További cél, hogy a kis- és közepes méretű élelmiszer-feldogozó vállalkozások alkossák a hazai élelmiszer-ellátás gerincét. Ennek jegyében az idei rally házigazdahelyszínei között a nagy cégek mellett lesznek családi vállalkozások is.

A nemzeti kabinet célja, hogy a századforduló közepére a mezőgazdaság, az élelmiszer-feldolgozás, a kapcsolódó ágazatok és az agrárium valamennyi gazdasági szektorának hozzáadott értéke a nemzetgazdaságon belül elérje a 25 százalékot. Az agrárexport pedig a 20 milliárd eurót. Terveink szerint az agráriumban és a köré épülő gazdaságban a foglalkoztatottak száma el kell, hogy érje a 750 ezer főt.

Fotósarok