Szabadidő magazin - Észak után Délre
Szabadidő magazin

Észak után Délre

2010. március 11. 19:51 |

Az Opel Dakar Team új tervei. Az első magyar tereprali bajnoki futamra Várkonyi Andrea és Azurák Csaba is benevezett.

Egy hónapja számolt be az Opel Dakar Team  új csapatánaknagyívű céljairól. Most a Dunapark Étteremben ismét az újdonságokról tájékoztatták az ujságírókat.  

Videon kisérhették nyomon a meghívottak a Szalay-Bunkoczi kettős  élete első havas  versenyét, mely a szokatlan, jeges-havas terepet tekintve nem kis meglepetéseket hordozott.

A csapatvezetés újabb tervekkel állt elő, a következő állomásra, az Italian Baja versenyre Benik Balázs és navigátora,Lukács József csatlakozik Szalayékhoz, Szalay és Benik navigátort cseréltek, így Lukács Józsi a Dakar magyarjának, míg Bunkoczi Laci a ralibajnoknak navigál majd az olaszoknál.

Azonban még egy páros csatlakozik a csapathoz. Az első magyar tereprali bajnoki futamon a TV2 különítménye is benevezett az Opel Dakar Team színeiben: Dr. Várkonyi Andrea a csapat legújabb pilótája, és kollégája, Azurák Csaba diktálja neki az itinert a jobb egyben. Várkonyi Andrea sikerorientált és mindent megtesz hogy a pályán is bizonyítson. A kalandot átélni Azurák Csaba navigátor segít.

 

Németh Ottó Henkel marketingvezető, csapatvezető:

„Az idei évben a csapat élete tele lesz érdekességekkel és kihívásokkal melyek leküzdése hatalmas erőfeszítéseket fog igényelni, de biztos vagyok benne, hogy ezáltal az idei 15 éves versenyévadunk lesz az egyik legemlékezetesebb. Az orosz télben tett kirándulásunk volt az első nagy kaland melyet terveink szerint további számos hasonló fog követni.

Az esztendő különleges pillanatai lesznek, amikor is vendégpilótákat üdvözölhetek majd a csapatban.

Elsőként örömmel és büszkeséggel jelenthetem be, hogy meghívásomat elfogadva Benik Balázs többszörös magyar ralibajnok kipróbálja magát a soron következő nemzetközi tereprali futamon az Italian Baján egy Opel Dakar Teames versenyautó pilótaülésében. A Szalay Balázzsal egyező keresztnevek miatt új becenévvel is rendelkező BB (Benik Balázs) köztudottan egy szélvész gyors, kellően felkészült és tapasztalt, sikerre éhes autóversenyző.

Csapatvezetőként és szurkolóként is kíváncsian várom, hogy immáron kettő egységünk közül melyik páros lesz eredményesebb Olaszországban a neves hazai és külföldi versenyzőket felvonultató versenyen.

Március további érdekességeket is hoz számunkra, hiszen vendégpilótáink körét már ebben a hónapban is tovább bővítjük, ezúttal egy csodaszép és szintén kellően gyors hölgy személyével. Várkonyi Andrea a sebesség, a technikai sportok és az autók nagy rajongójának hírében áll.

A csapatban először ő fogja majd autóversenyzőnőként a kormányt és terelgeti az autót árkon-bokron keresztül, mindezt ráadásul versenykörülmények között. A híradósból autóversenyzővé avanzsált Andrea a mohácsi futamon áll majd rajthoz és ezen a hétvégén Bochkor Gábor féltő aggódása mellett, ahogy munkájában is, a pályán is hű társra fog találni Azurák Csabában, hiszen a navigátori teendőket ő fogja majd ellátni.”

 

Benik Balázs:

„Először is megköszönném a lehetőséget az Opel Dakar Teamnek, hogy egy ilyen gyári csapatba bekerülhetünk és Olaszországban az Európa Kupa futamon részt vehetünk velük, ahol azt gondolom, hogy rögtön a mélyvízbe kerülünk.

Egyelőre fogalmam sincs, miről szól ez a szakág, majd csak az Italian Bajan fog kikristályosodni. Az viszont biztos, hogy a versenyen nem lesznek olyan elvárásaim, mint a raliban. Ezen a futamon csak ismerkedük a szakággal, egyelőre a túlélés a cél, aztán kiderül, mit hoz a jövő.”

 

Lukács József:

„Nagyon szerencsésnek érzem magunkat, hogy kaptuk ezt a felkérést, és természetesen nagyon készülünk, hogy helyt tudjunk állni. Ez a versenyág nekünk teljesen új, még nem versenyeztünk ebben a sportban, ez egy óriási kihívás, és remélem, hogy a raliban elért sikerek itt is jelentkeznek majd.”

 

Ugron Gáspár (MVM Partner):

„Az MVM Partner, mint magyar kereskedő vállalat a villamos energia versenypiacon pontosan tudja mit jelent küzdeni a konkurenciával, versenytársakkal, hogy élmezőnybe kerüljön, így nagy örömmel támogatjuk a magyar versenyzőkből álló Opel Dakar Team csapatot.”

 

Takáts Kristóf (Hewlett-Packard):

"A teljesítmény, a dinamizmus és a fejlődés mindkettőnk számára fontos. A HP és Szalay Balázs csapatának kapcsolata nem új keletű, az elmúlt években mindkét félnek volt alkalma megismerni a másik erősségeit és lehetőségeit. Így az újonnan létrejött megállapodás értelmében a Hewlett-Packard Magyarország lesz a Németh Ottó által vezetett Opel Dakar Team hivatalos informatikai partnere, és olyan eszközökkel is támogatja a csapatot, amelyek már sok esetben bizonyították, hogy szélsőséges körülmények között is megbízhatóan működnek. Balázsék esetében a szélsőséges időjárás vagy a sivatagi homok, amelyek leginkább próbára teszi készülékeinket. Ám mégsem ez keltette fel érdeklődésünket, hanem az Opel Dakar Team megújult koncepciója, a csapat és a támogatói által képviselt profizmus, és az elkötelezett törekvés a teljesítmény mellett. A leggyorsabbnak lenni nagyon nehéz feladat, de az élen maradni még nehezebb, csakúgy, mint egy iparági vezetőnek. Mindkettőnknek sok sikert kívánok, és bízom benne, hogy a jövő eredményei igazolni fogják döntésünket."

 

Szalay Balázs:

„Életem egyik legnagyobb élménye volt, hogy Oroszországban szöges gumival, hóban, jégben versenyezhettem. Teljesen extrém körülmények között próbáltuk ki az Opel Antara RR-t, hiszen ilyen körülmények között még soha nem versenyeztünk, sőt, még nem is teszteltük a versenyautót. Óriási vezetéstechnikai tapasztalatot lehet szerezni az ilyen csúszós terepen való versenyzéssel, hiszen minden egyes pillanatban koncentrálni kell arra, hogy ne hibázzon az ember, mert egy pici hiba is végzetes lehet. Az első gyorsasági végén egy pici hiba miatt felcsúsztunk a hófalra, ahonnan mintegy 50 perc múltán tudtunk - egy métert hátra haladva - kiszabadulni. Mindenképpen megpróbálok a jövő téli szezonban is havas, jeges terepen tesztelni és ezzel fejleszteni a vezetési tudásomat. Ha tehetem, mindenképpen megpróbálok a jövő évi oroszországi Northern-Forest versenyen részt venni.

Egy teljesen új kihívás elé néz az Opel Dakar Team azáltal, hogy a csapat immár négy versenyautóval indul a magyar bajnokságban. Különösen érdekes feladat az számomra, hogy Várkonyi Andreát, akinek még semmilyen autóversenyzési tapasztalata nincs, beavassuk a terepralizás titkaiba. Biztos vagyok benne, hogy nem tudja, mit vállalt, remélem, bírni fogja a megpróbáltatásokat, azt a fizikai munkát, amely vár rá, hogy az 50 és 70 km-es gyorsasági szakaszokat teljesíteni tudja a mohácsi országos bajnokságban. Nagyon kíváncsian várom, hogy Azurák Csabával, akivel tökéletesen megértik egymást a televízió képernyőjén, milyen párost fognak alkotni, ha több órán keresztül össze lesznek zárva az autóban. Nagyon nehéz dolga lesz Csabának, hiszen neki nem csak arra kell majd koncentrálni, hogy az autó hogy halad a terepen, hanem arra is, hogy megtalálják a helyes utat, ami néha nagyon nehéz, pláne egy tapasztalat nélküli navigátornak.

Ami viszont egy teljesen más kihívás számomra, az Benik Balázs megjelenése a csapatnál, aminek nagyon örülök, és biztos vagyok benne, hogy nagy csatákat fogunk vívni a versenyeken és remélem, hogy a verseny végén a dobogón szorítjuk majd egymás kezét. De addig is, hogy felvegyem vele is a harcot, az eddiginél úgy gondolom, többet kell tesztelni, edzeni, hogy nehogy a dobogó magasabb fokára ő álljon. Nagy kihívás egy háromszoros magyar ralibajnokkal versenyezni, de úgy gondolom, hogy ez az egész csapat fejlődésének egy további lépcsőfoka.”

 

 

Fotósarok