Szabadidő magazin - A DETOX nem buli
Szabadidő magazin

A DETOX nem buli

2016. július 28. 20:13 |

Kampány fesztiválszezonban a mérsékletes alkoholfogyasztásért

Fesztiválokon népszerűsíti mértéktartásra buzdító üzenetét a HEINEKEN támogatásával megvalósuló A DETOX nem buli! társadalmi összefogás. Az idén márciusban számos híresség és elismert szakember támogatásával útjára indított kampány a felelős és mértékletes alkoholfogyasztás jelentőségét hangsúlyozza a fiatal felnőttek körében. A fesztiválszezonban kortárs tanácsadók egyéni konzultációval és információs anyagokkal hívják fel a fesztiválozók figyelmét a mértéktartás fontosságára, hogy aki eljött otthonról, épségben és egészségben haza is érjen.

 

Bárki csatlakozhat a #detoxnembuli közösségéhez, hogy Scherer Péterhez, Fodor Zsókához, vagy Győrfi Pálhoz hasonlóan mértéktartásra bíztassa a fiatalokat. A szerdán elindult East Festen pedig személyesen is találkozhatunk A DETOX nem buli! tanácsadóival.

Abban egyetértenek a szakemberek, hogy egy kevés sör, vagy bor mértékletesen fogyasztva akár még jót is tehet az egészségünknek, de a túlzott, mértéktelen fogyasztás mindenképpen kerülendő. A fesztiválszezonban még fontosabb a fiatalok figyelmét felhívni a mértéktelen alkoholfogyasztás veszélyeire, hiszen a több napig tartó szórakozás során sokkal kevesebb mennyiségű alkohol is hamar megárthat. A DETOX nem buli! tanácsadói először kelet egyik legnagyobb fesztiválján, az East Festen várják az érdeklődőket, hogy egyéni konzultációval és információs anyagokkal hívják fel a fesztiválozók figyelmét a mértéktartás fontosságára. A DETOX nem buli! társadalmi összefogás idén tavasszal azzal a céllal indult, hogy a mértékletes alkoholfogyasztás jelentőségét hangsúlyozza a fiatal felnőttek körében. Számos híresség és szakember 1-1 perces videóüzenetben hívja fel a figyelmet a mértéktartás fontosságára, vagy állt a kampány mellé a #detoxnembuli közösségi felületein.

A kampány egyik nagykövete, Győrfi Pál, maga is előszeretettel látogat ki a fesztiválokra. A gyakran több napos szórakozás során azonban a fiatalok jobban ki vannak téve a túlzott ivás veszélyeinek, amelyre feltétlenül fel kell hívni a figyelmet. „Mentőtisztként és apaként is fontosnak tartom a mértékletesség üzenetének népszerűsítését. A nagyobbik fiam is előszeretettel jár bulizni, fesztiválozni, szeretném, ha ő és a kortársai felelősen hoznák meg a döntéseiket.”– mondta el az OMSZ szóvivője,. „A 2015-ös statisztika sajnos igen riasztó képet mutat: 29.000 riasztást rögzítettünk részegség miatt és ezen kívül még 16.500 részeg sérültet láttunk el. Nem győzőm hangsúlyozni a mértékletesség és a kontroll megtartásának fontosságát, úgy érzem ez a kampány a fiatalok nyelvén a fiatalokhoz szól.” -tette hozzá.

A szakemberek szerint a túlzott ivás nagyon is létező jelenség a fiatal felnőttek körében. Bár minden valószínűség szerint gyakran genetikai meghatározottság áll annak hátterében, ha valaki mértéktelenül iszik, mégis gyakran a fiatalokat körülvevő baráti közösség is romboló hatással van a mértéktartásra. A fesztiválok során a közösség ereje még koncentráltabban, még erőteljesebben jelentkezik.

Dr. Funk Sándor, addiktológus, neurológus, pszichiáter Pszichiátriai és Addiktólógiai Centrum Egyesített Szent István és Szent László Kórház, osztályvezető főorvosa előadásában arra figyelmeztetett, hogy a mértéktelen ivás rövid idő alatt függőséggé vezethet. „Az eleinte érzett felfokozott hangulat rövid ideig tart, majd átfordul hangulatingadozásba, mely egy nagyon veszélyes állapot, mindent meg kell tennünk a megelőzés érdekében.” - mondta el a szakember.

A kampányhoz nemcsak hírességek és szakemberek, de magyarország elsőszámú fesztiválpartnere, a HEINEKEN Hungária is csatlakozott, hogy együtt népszerűsítsék a mértékkel és ésszel történő alkoholfogyasztás kultúráját Magyarországon. A felelős alkoholfogyasztás üzenetét több mint 10 éve deklaráltan támogató HEINEKEN a közelmúltban globális kutatást végzett arról, hogy a 18 és 35 év közötti fogyasztók miként viszonyulnak az alkoholfogyasztáshoz. A kutatásból az derült ki, hogy a fiatal felnőttek számára is egyre inkább fontos az, hogy mértékletesen fogyasszanak alkoholt. A megkérdezettek 75 százaléka legtöbb esetben mértékkel fogyaszt alkoholt, 3-ból 1 pedig minden esetben így tesz.

„A fesztiválok a felszabadult bulizásról, közös élményszerzésről szólnak, ahol gyakran nehezebb mértéket tartani. Ezért tartjuk nagyon fontosnak, hogy éppen ebben a közegben szólítjuk meg a fogyasztóinkat és buzdítjuk őket mértékletességre. ” - fejtettte ki Pálfalvi Márta, a Heineken kommunikációs igazgatója. „ A Heinekennél hosszútávú működésünk alapfeltételének tartjuk a felelős fogyasztás népszerűsítését, ezért tartottuk fontosnak, hogy támogassuk ez az összefogást”-tette hozzá.

A DETOX nem buli! célja, hogy a mértékletes alkoholfogyasztás tudatos döntéssé váljon a fiatal felnőttek körében! A kampány sajtótájékoztatóján mutatták be a www.adetoxnembuli.hu weboldalra felöltött kisfilmek egy részét is, melyekben többek között olyan hírességek állnak ki a mértékletesség mellett, mint Scherer Péter, Fodor Zsóka, Czutor Zoltán vagy Edvin Marton.

 

A kampányban részt vesznek kortárs önkéntesek, akik segítségével az East Fest Fesztiválozók közül a vállalkozó kedvűek a Civil faluban felállított információs ponton alkohol tesztet tölthetnek ki, A DETOX nem buli! feliratú bulitetkóval népszerűsíthetik az üzenetet barátaik körében és szakértőnkkel Dr. Funk Sándor addiktológussal egyeztethetnek véleményt, de készíthetnek és küldhetnek az info@ daylightmedia.hu vagy a info@egeszsegkalauztv.hu vagy A DETOX nem buli! Facebook oldalára is videó üzenetet és selfie fotókat.

 

Fotósarok