Szabadidő magazin - Herendi Porcelán 3D-ben
Szabadidő magazin

Herendi Porcelán 3D-ben

2014. szeptember 25. 17:39 |

Tradíció és innováció egysége.

 

 

Eddig is felejthetetlen kalandban lehetett része annak, aki ellátogatott a Herendi Porcelánmanufaktúra látogatóközpontjába, a Porcelániumba, ám idén augusztustól minden eddiginél nagyobb attrakcióval  várják a vendégeket: a legmodernebb csúcstechnológiát bevetve elkészült a szakmai fortélyokat is feltáró 3D-s filmetűd!

 

 

 

Elegáns, lenyűgöző, nincs híján a klasszikus értékeknek, mindemellett modern, innovatív és trendi a Manufaktúra új filmje, amelyet alkotói ugyanolyan gonddal készítettek el, mint ahogy a herendi mesteremberek a mai napig kézműves technológiával előállított, tündöklő porcelánokat.

Hogyan lesz a nehéz masszából könnyű, törékeny porcelán? Mi a Herendi porcelán sikerének titka? Hogyan formázzák, korongozzák és festik kiváló szakemberek a megelevenedő agyagot? Miből áll a művészi dekorálás? Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphatunk a Minimaufaktúrában megtekinthető új filmből, amely a Manufaktúra idei nagy marketing attrakciói közül talán az egyik legnagyobb, és amely a porcelánkészítés titkaival óvatosan párhuzamba állítva, egy gyönyörű – festővel, múzsával, elegáns környezettel és felső kategóriás életérzéssel fűszerezett – történetet is elmesél nekünk.

„Mindig keressük az újat, keressük a jövőt, és ennek az útkeresésnek egy újabb állomásához jutottunk most el, mégpedig azzal, hogy megújítottuk látogatóközpontunkat. Új bejárat, új vendég- és látogatótér fogadja az ideérkezőket, és ennek az innovációnak az is meghatározó eleme, hogy új, 3D-s filmet forgattunk, a XXI. század technológiáját és technikáját kihasználva, egyedi vizuális élményt nyújtunk látogatóinknak” - nyilatkozza Dr. Simon Attila vezérigazgató a forgatás kulisszái mögé betekintést nyújtó werkfilmben, kiemelve, hogy sikerüknek egyik meghatározó eleme a tradíció és innováció gondolatiságában ragadható meg.

A vezérigazgató a manufaktura fennállásának három pillérét emelte ki, melynek egységét a gazdasági társaság, a 75%-os dolgozói tulajdon és a társadalmi felelősségvállalás képezi.  A naponta egy új termékkel jelentkező manufaktura a régi hagyományokat  a mai technikai követelményeknek megfelelő innovációval elegyíti.

A 8 perces, 20 fős stábbal, 3 nap alatt több helyszínen forgatott kisfilm készítése során több bravúros megoldást kellett bevetniük. Egy 3D film elkészítéséhez körülbelül háromszor annyi eszközre, jóval több emberre és időre van szükség, mint egy hagyományos, 2D-s image film esetén, nem beszélve az óriási térigényről – gondoljunk csak az üzletközpontokban vetített 3D-s mozik jeleneteire.  Így kihívást jelentettek a Manufaktúra kisebb termeiben forgatott jelenetek és a porcelánkészítés aprólékos, kevés látványos mozgással járó, ám annál izgalmasabb gyártási folyamatainak bemutatása is: az elkészített animációkon kívül a kamerák állandó mozgásban tartása, a kameradaruk és a makro optikák alkalmazása jelentette a megoldást.  A forgatást a Manufaktúrában két hét megfeszített tempójú előmunka előzte meg, amely alatt a 3D technológia kívánalmainak megfelelően előkészítették a helyszíneket és elkészítették a filmben bemutatott több mint 200 terméket. A munka nem állhatott meg a két nap forgatás idejére a herendi műhelyekben: a projektben részt vevő mintegy 40 ember a szokásos menetrend szerint égetett, formázott, festett, csak most éppen reflektorfényben, hatalmas kamerák, állványok, sínek között.

A kisfilm gördülékenységét az a kerettörténet adja, amely  egy  óriási  bálteremben és Herendi porcelánokkal díszített lakásban játszódik, és amely rímel a filmben megjelenő herendi mesterember történetére, aki a munkájában és a családjában ugyanazt a teljességet találja meg, mint a csillogó díszletek között élő festő és múzsája.


 

Fotó:Csillag György

Fotósarok