Szabadidő magazin - Microsoft Imagine Cup világverseny
Szabadidő magazin

Microsoft Imagine Cup világverseny

2014. augusztus 2. 22:35 |

Szegedi fejlesztő csapat sikere

 Az Imagine Cup innovációs kategóriájának második helyezése mellett a inn AppCampus különdíjat is bezsebelte a szegedi fiatalokból álló magyar fejlesztő csapat, a Tep a világ egyik legrangosabb technológiai versenyén. A Seattle-ben megrendezett eseményen a csapat innovatív alkalmazás ötletével került a nemzetközi döntőbe, ahol a fiatalok bemutathatták, hogyan ösztönöznék az embereket valódi sportteljesítményre virtuális kisállatok segítségével.

 A csapatot a Microsoft Magyarország az Imagine Cup Academy keretén belül készítette fel a megmérettetésre.

 

Kiválóan teljesített a fiatal magyar szakemberekből álló Tep csapat a Microsoft július 29. és augusztus 2. között lezajlott globális versenyén, a Washington Egyetemen megrendezett Imagine Cup-on. A magyar fiatalok az innováció kategória második helyezettjei lettek, amivel 10 ezer dollárt vihetnek haza. A Microsoft és a finn Aalto Egyetem appfejlesztő kezdeményezésének, az AppCampus különdíjáért pedig 20 ezer eurós nyereményt és a Microsoft szakembereinek szakmai támogatását zsebeltek be.

 

A Tep lényege, hogy az embereket virtuális kisállatokkal ösztönöznék valódi, olykor küzdelmes sportteljesítményre, annak érdekében, hogy minél fittebbek legyenek és megőrizzék egészségüket. A Microsoft imagine Cup helyi döntőit követően a nemzetközi zsűri 171 projektből válogatta ki azt a 34 országból érkező csapatot, akik meghívást kaptak a nemzetközi döntőbe a Washington Egyetemre (Seattle, Washington állam, USA). A csapatoknak idén a Játék, az Innováció vagy a Segít a technológia kategóriában kellett alkalmazásokat készíteniük Windows, Windows Phone vagy Windows Azure platformra.

 

A szegedi csapat tagjai szerint a modern, huszonegyedik századi életritmusban az egészségre  különös figyelmet kell fordítani. A fejlesztésre már idejekorán felfigyelt a zsűri, a Tep végül az Innováció kategória második helyezése mellett az AppCampus egyik különdíját is elnyerte.

A Microsoft 10 évvel ezelőtt hozta létre az Imagine Cupot azzal a meggyőződéssel, hogy a fiatal generáció képes arra, hogy megváltoztassa a világot. Az elmúlt évtizedben 190 országból mintegy 1,65 millió fiatal vett részt a világversenyen, ötletet merítve egyebek mellett az Egyesült Nemzetek millenniumi fejlesztési céljaiból vagy saját országuk problémáiból.

 

Az Imagine Cup lényege nemcsak az, hogy a csapatok érdekes, jól működő fejlesztésekkel rukkoljanak elő, de azt el is kell „adniuk” a zsűrinek, azaz bizonyítaniuk kell ötletük hasznosságát és esélyét az üzleti sikerre. A verseny végigköveti egy projekt teljes életét az ötlet megszületésétől a részletek kidolgozásán át a megvalósításig. Ez olyan szintű képzettséget és felkészültséget igényel az indulóktól, amelynek nagyon kevesen képesek tökéletesen megfelelni.

 

A Tep tagjainak a sikerhez sokféle szakértelemre volt szükségük. Boros Ákos a szegedi gazdaságtudományi kar hallgatója, a SzegedBoost egyik alapítója. Szabó Gábor tipográfus és Babarczi Katica webdesigner és illusztrátor alakították ki az alkalmazás arculatát. Budincsevity Norbert és Jandzsó Zsolt fejlesztették a Windows Phone alkalmazást és a kapcsolódó Microsoft Azure felhőszolgáltatást.

 

„Az Imagine Cupon elért eredményünk komoly lehetőséget teremt, nemcsak a pénzdíj miatt, hanem mert rengeteg értékes nemzetközi kapcsolatot tudtunk építeni. A visszajelzések inspiráltak bennünket, és azok alapján újabb finomításokat tervezünk. Ez így volt a hazai Imagine Cup Academy esetében is, amikor a béta verziós applikáció egy új és könnyebben kezelhető menürendszert és új designt kapott, így jobban illeszkedhetett a Windows telefonoknál jól megszokott flat designba. A verseny igazán nagy lökést adott a továbbiakhoz” – mondta Boros Ákos, a Tep operatív koordinátora.

 

Aki többre kíváncsi a nyertes projekttel kapcsolatban, a gettep.com címen bővebb információkat is talál, és itt már elérhető az alkalmazás is Windows Phone-ra. A Tep Android operációs rendszereken év végén, iOS-en pedig jövő év elején lesz elérhető. Addigra a fiatalok kialakítják a fejlesztésre alapuló üzleti modellt is, melynek keretében többféle  virtuális kedvenc is elkészül az app alá, melyeket a felhasználók letölthetnek.

Fotósarok