Kinek jó a fesztivál?
Kerekasztal beszélgetés a hazai fesztiválok gazdasági és társadalmi értékéről.
A magyarországi fesztiválok szerepéról, jelentőségéről tartottak szakmai beszélgetést, a meghívó, Joris Huijsmans, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója moderálásával.
A vezérigazgató a többszáz hazai rendezvényt "hungarikumnak" nevezte. A fesztiválok 70%-át a cég szponzorálja.
Dr. Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztályának vezetője a fesztiválok a turizmusra kifejtett hatását hangsúlyozta. 1970 óta beszélhetünk a tömegturizmus fellendűléséről, mely nagy lendületet adott a fesztiválok megrendezésének is. Ezek kiváló alkalmat biztosítanak egyben az adott hely kulturális, gasztronómiai értékei felmutatásának is. A fesztiválok révén a szezon is meghosszabítható. Elmondotta, hogy a szállásokra tanúsító rendszert dolgoztak ki, és erre a Nemzeti Tanúsító Védjegyre a jövőben a fesztiválok is jelentkezhetnek.
Csákovics Gyula, Zamárdi polgármestere arróé szólt, hogy a fesztiválok milyen élénkitő hatást gyakorolnak az adott település fejlődésére.
Pálfalvi Márta, a HEINEKEN Hungária vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója kiemelte. hogy az adott márkát mindig a megfelelő fesztivál jellegéhez választják ki.
A kerekasztal beszélgetés másdik blokkjában Duma László, a Returpack ügyvezető Igazgatója Fejes Tamás, a Tankcsapda együttes tagja Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert, a VOLT és Balaton Sound alapítói és főszervezői Szabó Zoltán, tartalomfejlesztési vezető, Index vitatták meg a fesztiválokkal kapcsolatos témákat.
A Tankcsapda együttest hosszútávú együttműködés köti a céghez.
Fotó:Csillag György