Szabadidő magazin - Movember
Szabadidő magazin

Movember

2012. november 18. 18:08 |

Bajusz kampány a férfiak egészségéért.

Újra elindult a magyar Movember kampány, a bajuszhuszárok 2012-ben is a prosztatarák ellen harcolnak ékes arcszőrzetükkel. Egy hónapon át ismét növesztik a kampány védjegyeként szolgáló, különböző formájú és hosszúságú bajszokat – ezzel is felhívva a figyelmet a betegség megelőzésére, a férfiak egészségének fontosságára. A kampány zárásaként november végén idén is hivatalos Bajusz Party-val ünneplik meg a mozgalmat, a hónap során pedig jótékonysági rendezvényeket szerveznek, amelyeken folyamatosan össze lehet majd mérni, ki hol tart a bajusznövesztéssel.

 

 

Egy ausztrál kezdeményezés alapján a férfiak félreteszik egy teljes hónapra a borotvát és megnövesztik csodálatos arcszőrzetüket világszerte. Ezen tettükkel kívánják felhívni a figyelmet arra, hogy a férfiaknak is törődniük kell egészségükkel és szembe kell nézniük az egyik legelterjedtebb férfibetegséggel, a prosztatarákkal. Az Ausztráliából indult Movember

(http://www.youtube.com/watch?v=VTuKOgHI7GA) mozgalom célja, hogy felhívja a férfiak figyelmét arra, hogy ne hanyagolják el saját egészségüket, figyeljenek oda a problémákra, rendszeresen vegyenek részt szűrővizsgálatokon. A bajusz egy „kitűző”, melyet büszkén visel gazdája, ahogy a mellrák kampány támogatói a rózsaszín szalagot hordják a szívük felett. A mozgalommal az évek során több mint 174 millió dollár adományt tudtak gyűjteni a résztvevők.

 

Két éve kezdte meghódítani a magyar férfiközönséget az egy hónapig tartó csoportos bajusznövesztés, de nem csodálkozhatunk a sikerén; hiszen a magyar történelem során az arcszőrzet, ezen belül a bajusz viselete óriási szerepet töltött be. 

A bajuszt növesztőknek és lelkes támogatóiknak minden héten bajusz-bulikat tartanak, ahol a bajusz-koktél vásárlásával és adomány-gyűjtéssel készülnek a bajuszkirály-választásra.

A kampány hivatalos Movember facebook oldalán minden információt - köztük a bajusz-bulik helyszíneit is – megtalálhatnak az érdeklődők.

http://www.facebook.com/MovemberHungary

 

November második hétvégéjén, a kampány félidejénél 5 kilométeres, bajusz-futást szerveznek. 

A szorgos szőrnövesztést és a sikeres adománygyűjtést november 30-án ünnepelhetik a résztvevő szimpatizálók a hamarosan nyíló Közhely nevű szórakozóhelyen.

A szervezők mellett a 4BRO és az Organic Communications is társadalmi projektként álltak az ügy mellé.

 

Az ex.movember.com weboldalon regisztrálva lehet saját profilt felállítani, ahol a kampányhoz csatlakozók egyedül vagy csapatokban gyűjthetnek adományokat.

 

Fotósarok