Szabadidő magazin - Internetes piactér
Szabadidő magazin

Internetes piactér

2012. április 16. 19:31 |

Megalakult a Magyar Gasztro Térkép Klaszter.

 

 

 

Tizenkét, a magyar élelmiszerpiacban érdekelt szervezet megalakította a Magyar Gasztro Térkép Klasztert. A szakmai egyesülés a honi élelmiszer-kereskedelem élénkítését kívánja szolgálni. A klaszterben olyan piaci szereplők működnek együtt, amelyek korábban ilyen formában nem fogtak össze: nemzetközi élelmiszerláncok, közepes és nagyvállalatok, civil szervezetek, gazdaszövetségek és éttermek, emellett a klaszter tevékenységét a Vidékfejlesztési Minisztérium is támogatja.

 

A Magyar Gasztro Térkép Klaszter céljai között szerepel a hazai termelők áruinak bejuttatása a nemzetközi áruházláncokhoz, a nem tisztességes „árfelhajtó” tényezők kiszűrése, a magyar termékek piaci szerepének erősítése. 

A Magyar Gasztro Térkép Klaszter alapító tagjai:

    Magyar Termék Non Profit Kft.

     Profi Magyarország Zrt.

     Élelmezés Vezetők Országos Szövetsége

     Tudatos Vásárlók Egyesülete

     Kortárs Gasztronómiai és Kulturális Egyesület       

     Mirbesz Csoport                               

  TESCO-      Global Árúházak Zrt.

     Levegő Munkacsoport        Prémium Hungaricum Egyesület

      Magyar Gasztro Kontroll Kft.

      Infobex Kft.

      Chéf Centrum Kft.

 

A klaszter a hazai termékek piacának fellendítése érdekében egy internetes piacteret indított el, ahol a termelőket és gyártókat már az indulásnál ötszáznál is több regisztrált éttermi és kiskereskedelmi egység várja.

 

Az elmúlt időszak számos piackutatása bebizonyította, hogy nőtt a fogyasztói affinitás a hazai termékek vásárlására. 

Cél: a hazai beszállítók számának növelése és a magyar termékpaletta bővítése

 

Virtuális piactér alakul a magyar termékkereskedelem erősítésére

 

A Magyar Gasztro Térkép Klaszter a piaci szereplők hatékony együttműködésére, az egymással való üzleti lehetőségek kialakítására egy online felületet hozott létre. 

A piacon csak a Klaszter által hitelesített szereplők, termelők árusíthatnak kiemelt feltételek biztosítása mellett, így figyelemmel az áru követhető eredetére, az árut kísérő dokumentumokra és igazolásokra (termelői igazolványszám, minőségbiztosítási tanúsítványok feltöltésének kötelezettsége, stb.) „Ezek hiányában kereskedni nem lehet a virtuális piacon” – erősítette meg Bereczki Zsolt, a Klaszter menedzsment cége, a Magyar Gasztro Kontroll Kft. ügyvezetője. „A termékek minőségének biztosítása a termelők felelőssége, amihez az e-piactér a piaci viszonyokat modellező működésével járul hozzá, vagyis a piaci mechanizmus, akár már rövidtávon is ki tudja szűrni a nem megfelelő minőségű árukat és a nem megbízható beszállítókat”.  

A weboldalon üzletelő vállalkozások a csatlakozásukkal hitet tesznek a hazai előállítású termékek használata és népszerűsítése mellett. A holnaplátogatók pedig tudatosan e vállalkozásokat helyezik előnybe, a vendéglátói vagy kereskedelmi szolgáltatások igénybevételekor. 

„A Magyar Gasztro Térkép Klaszter kezdeményezése kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy az élelmiszerlánc valamennyi szereplője egy rendszerben jelenjen meg és kapcsolódjon össze” – mondta el Dr. Kardeván Endre államtitkár a klaszter megalakulásának ünnepélyes aláíró ceremóniáján

 

 

Foto: Lantai József 

 

 

Fotósarok